Share
untitled1 Mediumi
Јога во 5+ со Петко и Мина
plakat

8ka b_small

 
Почеток Јога-практика

ЈОГА ЗА ЗДРАВЈЕ И СРЕЌА

Share

 

ЈОГА ЗА ЗДРАВЈЕ И СРЕЌА
Не постои човек кој не си посакува добро задравје и добра среќа. Секој сака да се чувствува убаво, радосно, да се чувствува полн со животна сила. Здравјето и среќата се неразделни, оној што е здрав е среќен, оној што е среќен е здрав, а нивниот заеднички корен е хармонијата.

Болеста, која е знак за нарушена хармонија во телото и духот, најчесто е предизвикана од погрешниот начин на живеење, од погрешните навики воопшто и поради несоодветната исхрана. Се разбира дека тука се и наследните фактори, но и „личните наследни фактори“, според јогискиот концепт на причинско-последичниот закон, законот на кармата, со кој се поврзани благосостојбата, разболувањето и лекувањето.

Болеста може да ја сметаме за предупредување. Внатрешниот систем ни сигнализира дека не може да продолжиме понатаму на истиот начин и дека треба нешто да промениме. Добар чекор кон тоа е да почнеме да практикуваме јога, која дава добри резултати зашто човекот го опфаќа холистички (телесно, енергетски, ментално, духовно).

Јогата не враќа кон нас самите
Со јогата ќе научиме како да се грижиме за самите себе, за своето тело и ум. Практикувањето на техниките од јогата и применувањето на јогата во секојдневниот живот можат да ни помогнат:
Да оствариме комуникација со себеси
Да го подобриме нашето општо здравје
Да развиеме позитивни ментални ставови и креативност
за поквалитетно да си го осмислиме сопственото живеење.


Начинот на кој се изведуваат техниките е погоден за секого. Се изведуваат без брзање, со свесни и контролирани движења, со релаксираност. Спротивно од тоа како се однесуваме вообичаено – со напрегање, со брзање, не мислејќи на себе. Јогата ќе нè научи токму на тоа, да го доведеме на нормала темпото со кое функционираме и да научиме да се ослободуваме од стресот и напорите.

При практикувањето на јогата секој се движи во рамките на своите можности. Најважното е практикантот да се чувствува пријатно, релаксирано, но сепак физички и ментално активирано. Таквиот начин на практикување ќе нè научи на многу полезни нешта, меѓу другото и на тоа да се опуштаме кога тоа ни е потребно и да се напрегаме колку што треба и кога треба. Тоа значи во секојдневниот живот да внесеме рамнотежа во периодите на активност и релаксација, односно да најдеме природен и здрав ритам на периодите на ангажираноста и времето за „повлекување во себеси“ каде можеме да го најдеме најголемо растеретување и спокојство.

Ефектите од практиката на јогата се јавуваат како резултат на нашето залагање, а тоа е индивидуално. Веднаш по првите часови ќе се почувствувате пријатно опуштени, порасположени, заморот и напнатоста од телото ќе исчезнат. А ако бидете редовни во вежбањето имунитетот ќе зајакне, ќе забележите дека станувате повитални, посмирени, посигурни во себе, порешителни. Некои вообичаени тегоби, како болките во мускулите и зглобовите, главоболката, несоницата, исчезнуваат или се намалуваат.

Практикувањето на јога-техниките ги урамнотежува сите функции и работата на сите органи во човечкиот организам, што помага да се ублажат или да се надминат многу здравствени нарушувања: зголемен крвен притисок, белодробни болести, проблеми со мускулно-скелетниот систем, психосоматски заболувања и др.

Не треба да се смета дека јогата е лек за сите болести, но сигурно ни дава психоментални и духовни придобивки што не можат да се добијат од некој друг вид на активност.

Весна Алексовска